مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی از ارایه بسته‌های پیشنهای کتاب و سیرهای مطالعاتی از سوی سامانه کارشناسی این مجمع در سالن یاس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.


میثم نیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منانشر»، از ارایه بسته‌های پیشنهای کتاب و سیرهای مطالعاتی از سوی سامانه کارشناسی این مجمع در سالن یاس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: کتاب‌های خوب و مناسب به مخاطبان در سنین مختلف با در نظر گرفتن اقتضائاتی هم‌چون جنسیت، سطح تحصیلات و ... در این بسته‌ها معرفی شده‌اند.

او با اعلام اینکه تهیه چنین بسته‌ها در جهت تحقق بخشیدن به بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری است که سال‌هاست از سوی ایشان مطرح می‌شود، اظهار داشت: ما کتاب‌هایی را در سه قالب سیر مطالعاتی، بسته پیشنهادی و کتابچه به مخاطبان عرضه می‌کنیم. این بسته ها کاملا کارشناسی شده و توسط نخبگان هر حوزه با محوریت سامانه کارشناسی مجمع تهیه شده است. بسته‌های پیشنهادی موضوعی و مخاطب‌محور بوده هستند.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این بسته‌ها برای عموم مخاطبان از نخبگان گرفته تا مردم عادی، کودکان، نوجوانان، جوانان، مربیان تربیتی، معلمان و... آماده شده‌اند، گفت: یکی از مشکلات نشر کشور مشکل کتاب‌نخواندن مردم است اما مردم مقصر این مساله نیستند، بلکه این کتاب نخواندن به واسطه نشناختن آثار است و مقصرش ناشران، مسوولان اجرایی، مدیران فرهنگی، رسانه‌ها و به‌طور کلی دست‌اندرکاران نشر هستند و در واقع تدارک بسته‌های پیشنهادی و... برای این بود که ما می‌خواستیم از خودمان رفع اتهام کنیم.

وی ادامه داد: کل کتاب‌هایی که در بسته پیشنهادی به مردم عرضه می‌شود در بخش ترویجی انتهای سالن یاس قابل رویت، لمس و مطالعه هستند. علاقه‌مندان به تهیه این آثار به غرفه ناشر مربوطه ارجاع داده شده و کسانی که به دنبال کل یک بسته هستند می‌توانند از طریق گروه‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند، بسته را به صورت کامل پس از پایان نمایشگاه دریافت کنند.

نیلی اضافه کرد: ما مدعی نیستیم که این بسته‌های پیشنهادی دربرگیرنده برترین آثار هر حوزه هستند، با این حال ادعای سامانه کارشناسی مجمع ناشران انقلاب اسلامی این است که این بسته‌ها بخشی از بهترین آثار برای مطالعه هستند.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا فقط کتاب‌های ناشران عضو این مجمع در بسته‌های پیشنهادی معرفی شده‌اند، توضیح داد: فقط خوب بودن کتاب و منفعت مخاطب در تهیه این بسته‌ها مدنظر بوده و کتاب‌های ناشران خوب کشور نیز در این بسته ها به چشم می‌خورند.

گفتنی است مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عهده‌دار برپایی سالن «یاس» است و قرار است تجربه موفق دو سال گذشته را تکرار کند. پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در قالب برگزاری نشست‌ها و هم‌فکری‌ها، ایجاد پاتوق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، برگزاری نشست با چهره‌های شاخص حوزه کتاب از جمله نویسندگان و ناشران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حضور کارشناسان زبده برای ارایه مشورت در زمینه سیرهای مطالعاتی و... از جمله برنامه‌های مهم این مجمع در سالن یاس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.