مرکز توزیع کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نون و القلم

۱۶ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

تمدید مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره شعر انقلاب

تمدید مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره شعر انقلاب

دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری شعر انقلاب از تمدید مهلت ارسال تا ۵ آذر ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیرخانه جشنواره‌های حوزه هنری با توجه به پایان مهلت ارسال آثار که ۲۸ آبان اعلام شده بود، این مهلت را تا ۵ آذر تمدید کرد. بنا بر این گزارش، دبیرخانه با توجه به استقبال بی نظیر شرکت کنندگان از جشنواره و برای پویایی و حضور حداکثری شرکت کنندگان تصمیم به تمدید آن گرفت

طرح بزرگ نمایشگاه های زنجیره ای کتاب دفاع مقدس ویژه هفته کتابخوانی و بسیج


طرح بزرگ نمایشگاه های زنجیره ای کتاب دفاع مقدس

مرکز توزیع کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نون والقلم همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و هفته بسیج اقدام به برگزاری 30 الی 40 نمایشگاه کتاب با 30 درصد تخفیف ویژه از پرفروش ترین کتب دفاع مقدس در سطح نجف آباد نموده است. لازم به ذکر می باشد که این نمایشگاه های زنجیره ای با همکاری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تحت عنوان 1000 نمایشگاه کتاب دفاع مقدس می باشد که با اسقبال خوب مخاطبین رو به رو شده است.

به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی



امام خامنه ای و کتاب خوانی
:

من فکر مى‌کنم اگر بتوانیم فرهنگ کتابخوانى را در کشور رایج کنیم و در کنار آن، تولید کتاب را هم خوب گسترش دهیم، بخش عمده‌اى از وظایف فرهنگى دولت جمهورى اسلامى، بدین وسیله انجام خواهد گرفت… کتاب، مقوله‌ى بسیار مهمى است. من البته به کارهاى هنرى و تصویرى، تلویزیون یا سینما یا از این قبیل مقولات، خیلى اعتقاد دارم؛ اما کتاب، نقش و جایگاه مخصوصى دارد. جاى کتاب را هیچ چیز پر نمى‌کند و باید کتاب را ترویج کرد.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۲

سه کتاب برای رفع همه مشکلات زندگی از بیخ!

 سه کتاب برای رفع همه مشکلات زندگی از بیخ!
طنز- م.ر.سیخونکچی:
 

 

 عنوان: بالاخره یک چیزی را یک نفر قورت نداده است!
نویسنده: آبراهام حلقومی
ناشر: حنجره پردازان معده فردا

 


همانطور که میدانید انسان میتواند با قورت دادن مشکلاتش از جمله قورباغه و غیره، زندگی سراسر شاد و خوشحالی را پیش رو داشته باشد. اما مشاهده شده که افرادی علی رغم اینکه از صبح تا شب مشغول قورت دادن چیزهای مختلف هستند همچنان مشکلات عدیدهای در زندگی خود دارند. همین موضوع استاد حلقومی را بر آن داشته تا به واکاوی علت این امر پرداخته و مشکل را ریشه یابی کند.
 

کتابفروشی‌های آمریکا میزبان خاطرات بانوان آزاده ایرانی

کتابفروشی‌های آمریکا میزبان خاطرات بانوان آزاده ایرانی

تسنیم: سیدصفر صالحی معاون انتشارات بروج، با اشاره به انجام ترجمه‌های جدید از کتاب «من زنده‌ام»، گفت: پیش از این اقدام به ترجمه کتاب «من زنده‌ام» به زبان‌های عربی، انگلیسی و آلمانی کرده‌ایم.
وی افزود: ترجمه عربی این اثر رو به اتمام و ترجمه انگلیسی آن هم تمام شده و بعد از انجام ترجمه انگلیسی، تصمیم گرفتیم تا آن را به دست یک مترجم که مسلط به دو زبان و از اهالی کشورهای انگلیسی‌زبان باشد، عرضه کنیم.

این شد که با پال اسپراکمن، مترجم کتاب‌های دفاع مقدس وارد مذاکره شدیم.

به مناسبت هفته کتابخوانی

سیزده ساله ها


سیزده ساله‌ها؛ حکایتی است از نبرد و حماسه آفرینی نوجوانانی که هنوز طعم تکلیف را نچشیده بودند ولی به بهترین نحو، تکلیف خود را ادا کردند و بلوغشان با رسیدن به شهادت بود، بلوغ خونین ...
سیزده ساله‌ها؛ روایاتی است از حضور قاسم‌های خمینی کبیر، بزرگ مردانی که به جایی رسیدند که رهبرشان آنان را رهبر نامید.

سیزده ساله ها تقدیم شده است به تمامی قهرمانان و نوجوانانی که در هشت سال دفاع مقدس به بلوغی خونین دست یافتند، مخصوصاً شهیدان نوجوانی که سال‏ها، گمنام، در کربلای ایران مدفون بوده‌اند. شهید سعید طوقانی، شهید ابراهیم تباشیر، شهید کاظم حیدری حبیبی، شهید محمد تشانی، شهید خلیل درویشی، شهید بهنام محمدی، مهرداد عزیزالهی و شهید غلامعلی عبداللهی ...

سربازهای سیزده ساله‌ی خمینی کبیربه قاسم اقتدا کردند؛ آن‌جا که «مرحمت بالازاده» نوجوان سیزده ساله‌ی اردبیلی خود را به تهران می‌رساند و در جلوی دفتر ریاست جمهوری انتظار رئیس جمهور را می‌کشد تا خواسته‌اش را به ایشان بگوید. خواسته‌ی او اینست که آقا! خواهش می‌کنم به روحانیون و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم علیه السلام را نخوانند! آقا با تعجب پرسیدند: چرا فرزندم؟ و مرحمت که حالا دیگر گریه امانش نمی‌داد؛ با کلماتی بریده بریده گفت: حضرت قاسم علیه السلام هم مثل من 13 ساله بود که امام حسین علیه السلام به او اجازه میدان دادند، ولی فرمانده سپاه اردبیل، اجازه نمی‌دهد به جبهه بروم. می‌گوید 13 ساله‌ها را نمی‌فرستیم...
و «مرحمت» نیز چون «قاسم علیه السلام » با پشتکار، اجازه نبرد را گرفت.

داعش از کاشت تا برداشت



«داعش ازکاشت تا برداشت»؛ بررسی و شناخت میدانی گروه تروریستی سلفی (تکفیری جهادی) موسوم به "داعش".

کتاب «داعش ازکاشت تا برداشت» به قلم سید مهدی نورانی و به همت موسسه شهید کاظمی منتشر شده که به نحوه شکل گیری، تشکیلات سازمانی و اهداف گروه تروریستی " داعش" و نحوه مقابله با آن پرداخته است.

تبسم های جبهه

"تبسم های جبهه" کاری متفاوت ازحمید داوآبادی است که به خاطرات با حال و قشنگ بچه های جبهه و جنگ می پردازد.

این کتاب توسط موسسه شهیدکاظمی منتشر و روانه بازار نشر کشور شد. نویسنده محبوب و ارزشمند دفاع مقدس حمید داود آبادی در مقدمه کتابش می نویسد:

شاید اکثر اونایی که گول خورده! و توی مطبوعات یا اصلاً توی کتاب‌های خودم‌، خاطرات تلخ و شیرینم رو خونده باشن، بعضی از این خاطرات براشون تکراری باشه! بله درسته ولی ...
به پیشنهاد یکی از دوستان، این کتاب رو از دل همه‌ی خاطراتم درآوردم تا تبسم‌های شیرین و شادی‌های کودکانه‌مان رو در جنگ‌، یک‌جا بذارم توی قاب نگاه‌تون.
حالا خود دانید.
اگر خوش‌تون اومد‌، دعاشو به‌جون رفیقم بکنید‌، و اگر هم نه‌، که خب چی‌کار کنم تا راضی بشین؟!

کار باید تشکیلاتی باشد

کتاب" کار باید تشکیلاتی باشد" حاوی مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در باره تشکل و کار تشکیلاتی می باشد.توصیه می شود این کتاب را فعالان فرهنگی و تشکل ها حتما این کتاب را بخوانند.

این کتاب با توجه به نیاز فعالان فرهنگی تدوین و تهیه شده و برگرفته از فرامین معظم له می باشد، از عناوین این کتاب میتوان به، ضرورت کار تشکیلاتی، آثار و برکات کار تشکیلاتی، شاخصها و بایدهای تشکیلات موفق انقلابی، آفت شناسی کار تشکیلاتی، وظایف مدیر تشکیلات، وظایف اعضاء تشکیلات، نمونه های موفق تشکیلات انقلابی، جبهه فرهنگی انقلاب سازماندهی می خواهد و... نام برد که کاملا بصورت کاربردی و دسته بندی پردازش شده اند و به نظر می رسد که تا کنون یکی از خلا های سازمانی فعالان فرهنگی  می باشد.

ضرورتی که از بیانات ایشان در خصوص کار تشکیلاتی مشهود بود تدوین کنندگان این کتاب را تشویق و ترغیب نمود.

هیچ کارى در دنیا بدون تشکیلات پیش نمى‏رود. انقلاب اسلامى ایران هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد    مقام معظم رهبری

 

این کتاب رقعی بوده و دارای 208 صفحه چهار رنگ و گلاسه با قیمت 85000ریال که با تصویرهای زیبا مزین شده است، توسط موسسه شهید کاظمی با همکاری موسسه رهیافت ولایت و به همت آقای محمود زارعی منتشر گردیده است.

موسسه شهید کاظمی با اینکه زمان زیادی نیست در حوزه نشر فعالیت خود را آغاز نموده است اما آثار بسیار خوبی را عرضه نموده که با چاپ این کتاب تعداد کتب منتشر شده 25 عنوان خواهد شد.این موسسه در حوزه بیانات مقام معظم رهبری قبلا نیز اقدام به چاپ دو کتاب با عنوانهای "توقف ممنوع"(انتظارات مقام معظم رهبری از جوان و نوجوان ایرانی و "مرگ بر امریکا"(شناخت شعار مرگ بر امریکا در بیانات مقام معظم رهبری) نموده است که با استقبال بسیار خوب مخاطبین روبرو بوده است.

ماه در آینه

امام خامنه ای

ماه در آینه/ نگاهی نو و جذاب به سیره و سلوک فردی و اجتماعی امام خامنه ای است

در این کتاب به وجوه مختلف و گوناگون از سبک زندگی، شخصیت، مدیریت مقتدرانه، خاطرات جذاب، اشعار سروده شده توسط ایشان و... پرداخته شده است.

دراین کتاب از تولد، تحصیل، زمان انقلاب و دوران مبارزه، دفاع مقدس و حال حاضر ایشان بخوبی مطلع خواهید شد.

این کتاب بیان کننده شخصیت ایشان در کلام حضرت امام(ره) و بزرگان دین، همچنین شخصیتها، فرهیختگان، مبارزین و سیاستمداران دنیا است.

این کتاب قبلا با عنوان "امتداد امام" و بصورت ضمیمه ماهنامه امتداد منتشر و باتیراژ بالایی توزیع گردید که با ویراست و اضافات جدید و بصورت کتاب توسط موسسه شهید کاظمی  و با همت رضا مصطفوی منتشر شده است که مشخصات ظاهری آن رقعی بوده و دارای 272 صفحه چهار رنگ و گلاسه با قیمت 140000 ریال که با تصویرهای زیبا مزین شده است. از این کتاب می توان بعنوان بهترین و کاملترین کتاب در این زمینه نام برد.

موسسه شهید کاظمی با اینکه زمان زیادی نیست در حوزه نشر فعالیت خود را آغاز نموده است اما آثار بسیار خوبی را عرضه نموده که با چاپ این کتاب تعداد کتب منتشر شده 25 عنوان خواهد شد.این موسسه در حوزه بیانات مقام معظم رهبری قبلا نیز اقدام به چاپ دو کتاب با عنوانهای "توقف ممنوع"(انتظارات مقام معظم رهبری از جوان و نوجوان ایرانی و "مرگ بر امریکا"(شناخت شعار مرگ بر امریکا در بیانات مقام معظم رهبری) نموده است که با استقبال بسیار خوب مخاطبین روبرو بوده است.

مرکز پخش کتاب من زنده ام به همراه مسابقه در شهرستان نجف آباد

مرکز پخش کتاب من زنده ام به همراه مسابقه در شهرستان نجف آباد

نجف آباد – خیابان شریعتی – جنب بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه ای – کتابشهر ایران
مرکز توزیع کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نون القلم
۰۹۱۳۶۸۷۵۶۳۳ – ۰۳۱۴۲۶۱۶۰۶۸

مسابقه بزرگ کتابخوانی من زنده ام

ماجرای هزار و یک شب اسارت دختر 17 ساله ایرانی در عراق


خیلی پیش آمده که کتاب خوبی خوانده‌ایم و بعد آن را برای خواندن به دوستانمان پیشنهاد داده‌ایم. اما برخی کتابها انقدر خوب هستند که حیفمان می‌آید بقیه را در لذت خواندنش سهیم نکنیم. این کتابها انقدر دلنشین و جذاب‌اند که دوست داریم هر جوری شده آن را به دست بهترین افراد زندگی‌مان برسانیم و به آنها بگوییم: «اگه نخونی مطمئن باش از دستت رفته»!

«من زنده‌ام» همچین کتابی‌ست. این کتاب انقدر خوب است که آدم حیفش می‌آید حتی یک ایرانی باشد که آن را نخوانده یا حتی اسمش را نشنیده باشد. ماجرای هزار و یک شب اسارت یک دختر 17 ساله ایرانی در دست بعثی‌ها چیزی نیست که چنین ظرفیتی نداشته باشد.

سیر مطالعاتی ویژه محرم

بسته سیر مطالعاتی ویژه ماه محرم



مطالعه این کتاب ها در ماه محرم که همه لباس سوگواری و عزا بر تن کرده ایم، شاید بخشی از زوایای پنهان حماسه ای که منجر به «تولد دوباره اسلام» شد را برای ما روشن کند؛ کتاب هایی که بر هر ذائقه و سلیقه ای و از منظر انتخاب او قابل فهم است؛ چه علاقمند متون مستند تاریخی باشید و چه رمان خوان حرفه ای، چه از دریچه شعر به دنیا نگاه کنید و چه از زاویه استدلال و روایت حماسی - عارفانه این لیست کار شما را راه می اندازد؛ لیستی که پیدا کردن محتوایش در بازار کار زیاد سختی هم نیست. اگرچه این لیست مدعی کامل بودن نیست و به طور حتم کتب بسیار ارزشمندی از قلم افتاده است.

10 کتابی که باید در محرم بخوانیم




نمایشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی

نمایشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی


همزمان با کنگره ملی 2500 شهید شهرستان نجف آباد از تاریخ 28/8/93 الی 28/9/93 مرکز توزیع کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نون والقلم اقدام به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی در محل نمایشگاه های اجلاسیه نموده است. که در این نمایشگاه اقدامات ویژه ای همچون:

·         مشاوره کتاب

·         معرفی تازه های نشر

·     معرفی و ثبت نام جهت مسابقه بزرگ کتابخوانی (کتاب سوم از سلسله مسابقات کتابخوانی سبک زندگی با محوریت کتاب من زنده ام)

·         ارائه تخفیف ویژه

·         عرضه کتاب های برگزیده (با موضوعات دفاع مقدس، روانشناسی اسلامی، کودک، عمومی، داستان و رمان و...)، لوازم التحریر اسلامی، محصولات ناب فرهنگی و...

که با استقبال ویژه مدعوین و بازدیدکنندگان روبه رو شد، نموده است. در این مدت، غرفه کتاب و محصولات فرهنگی نون والقلم میزبان خانواده های شهدا، دانش آموزان نخبه مدارس شهرستان و حومه، خانواده های رزمندگان و... بوده و همچنین افتخار میزبانی میهمانان ویژه اجلاسیه را در غرفه کتاب و محصولات فرهنگی نون والقلم را داشت. حضور با برکت:

سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران

سردار سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان عج

سردار نقدی فرمانده کل بسیج کشور

نماینده مردم نجف آباد در مجلس

مسئولین محترم شهرستان و...