مرکز توزیع کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نون و القلم

۲۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

عباس دست طلا...

تازه‌ترین کتاب مورد اشاره و تحسین رهبر انقلاب

رهبر انقلاب در مورد این کتاب فرمودند: «کتاب این آقای حاج عباس دست طلا را که مفصل و با جزئیات [گفته] خواندم. خیلی خوب بود انصافاً؛ مخصوصاً کتاب ایشان؛ هم مطلب در آن زیاد بود، هم آثار صفا و صداقت در آن کاملاً محسوس بود و انسان می‌دید. خداوند ان‌شاءالله فرزند شهید ایشان را با پیغمبر محشور کند و خودشان را هم محفوظ بدارد.»

یکی از تازه‌ترین کتب مورد اشاره و تحسین رهبر معظم انقلاب، یک کتاب جنگی و حماسی نیست؛ یعنی فقط جنگی نیست. بلکه یک کتاب اقتصادی است؛ یک کتاب کار است.

جدید ترین اثر حمید داوود آبادی د رنمایشگاه تهران

کتاب "آنکه فهمید، آنکه نفهمید" نوشته‌ی "حمید داودآبادی" در بیست‌ وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.
حمید داودآبادی، نویسنده‌ در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، با اشاره به راهیابی کتاب "آنکه فهمید، آنکه نفهمید" به بیست‌ وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، افزود:
این کتاب دربرگیرنده‌ی بخشی از خاطرات منتشر نشده‌ی نویسنده از دو گروه از آدم‌ها،‌همرزمان و دوستانی بوده که جایگاه خود را در جنگ و بعد از جنگ فهمیده‌اند و نفهمید‌ه‌اند.

کتاب با جام های شوکران


«با جام‌های شوکران» قصه دلاوری جنگ‌آوری دل‌داده است که به جبر اسارت از معشوق خویش دور مانده. روایت عاشق‌شدن­‌ها و غربت­‌ها، غربتی خودخواسته از یار که به اسارتی ناخواسته در دیار دیگری منجر شده. قصه دختری عاشق که در طلب‌ یار است و داستان دلداری که در انتظار رسیدن به یار خویش هر روزه با عقل­‌های زمینی جنگ و گریز دارد تا شاید شبی دیگر را وفادارانه در انتظارش صبح کند.

کتاب های شهید مطهری

کتاب‌های شهید مطهری تکراری نمی‌شود...

اگر بنده مى‌خواستم برنامه‌ى حوزه‌ى علمیه‌ى قم را بنویسم، بلاشک یکى از مواد برنامه را این مى‌گذاشتم که کتابهاى آقاى مطهرى‌ خوانده شود، خلاصه‌نویسى شود و امتحان داده شود. البته در این آثار هم نباید متوقف شد.

 

جوانها از کتابهای شهیدمطهری استفاده کنند
اگر بخواهید این هویت را به صورت کامل براى خودتان تأمین کنید و حفظ کنید، و إن شاء اللّه کسانى که در آینده به شما ملحق خواهند شد در نسلهاى بعدى، همین‌طور این شجره‌ى طیبه و این جریان مقدس ادامه پیدا کند، بایستى پایه‌هاى معارف را در دلهاتان مستحکم کنید. من توصیه مى‌کنم در زمینه‌ى مسائل دینى، جوانها از معارف بلندى که جزو بهترین آن‌ها آثار شهید مطهرى‌ است، حتماً استفاده کنند. شعارها خیلى خوب است، جهت‌گیرى‌ها خیلى خوب است؛ بایستى به این جهت‌گیرى‌ها و به این شعارها عمق داد. جوانها از کتابهاى شهید مطهرى استفاده کنید.

داستان سیستان

نخواستیم فقط پرچم شیعه را بلند کنیم...

سرتاسر کتاب پُر است از مشاهدات نویسنده از مناسبات و پدیده‌هایی که او در جریان این سفر ۱۰ روزه از منش و سلوک شخصی رهبری و کنش و واکنش‌های بین ایشان و مردم در موقعیت‌های متعدد این سفر مشاهده کرده است. منتها نکته در اینجاست که روایت او از این مشاهدات، به هیچ وجه شبیه گزارش‌های رسمی خبرگزاری‌ها از سفر رهبر معظم انقلاب نیست.

خدا حافظ کرخه

یک کتابِ غمگینِ شیرینِ ساده

خاطرات کوتاهی که او در این فصول، بدون تکلف و با قلمی روان بیان شده، به خوبی می‌تواند ذهن خواننده را درگیر موقعیت‌های پیش آمده در آن روزها نماید.

داوود امیریان نگارش کتاب «خداحافظ کرخه» را در سنین جوانی یا شاید بتوان گفت نوجوانی شروع کرده است. وی بیشتر از آنکه در پی معرفی نام و اعتبار افراد در جبهه‌های جنگ باشد، به بیان خصوصیات رفتاری و اخلاقی آنها پرداخته است. شخصیت‌هایی که او در این کتاب از آنها نام می‌برد، ناشناسند. اکثر آنها بسیجیان گمنامی هستند که یا به شهادت رسیدند، یا جانباز شدند و یا در گوشه‌ای از این کشور زندگی می‌کنند.

خاک های نرم کوشک


می‌ترسم این کتاب‌ها به دست‌تان نرسد...

الان چند سالی است که کتاب‌هایی درباره‌ی سرداران و فرماندهان جنگ باب شده و می‌نویسند و بنده هم مشتری این کتاب‌هایم و می‌خوانم. با این‌که بعضی از این‌ها را من خودم از نزدیک می‌شناختم و آنچه را هم که نوشته، روایت‌های صادقانه است- این هم حالا آدم می‌تواند کم و بیش تشخیص دهد که کدام مبالغه‌آمیز است و کدام صادقانه است- بسیار تکان‌دهنده است. آدم می‌بیند این شخصیت‌های برجسته، حتی در لباس یک کارگر به میدان جنگ آمده‌اند؛ این اوستا عبدالحسین بُرُنسی، یک جوان مشهدی بنّا که قبل از انقلاب یک بنا بود و با بنده هم مرتبط بود، شرح حالش را نوشته‌اند و من توصیه می‌کنم و واقعاً دوست می‌دارم شماها بخوانید.

کتاب خاک های نرم کوشک منتخبی از خاطرات خانواده و همرزمان شهید عبدالحسین برونسی در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات شهید است.

نامیرا


نوشتن داستانی که مخاطب، آخرش را می‌داند کار آسانی نیست. و اینجاست که کرمیار با نگاه درست به عاشورا و استفاده از عنصر «رمانس» به خوبی بهره‌گرفته است.

بیش از هر چیز اسم کتاب است که خواننده را مشغول می‌کند؛ ابتدا به ذهن می‌رسد «نامیرا» فقط اسمی هنری است که برای جلب مخاطب انتخاب شده و یا ناشر و نویسنده خواسته‌اند ابهام داستان را زیاد کنند. اما کتاب را که تا انتها بخوانی معلوم می‌شود «نامیرا» ریشه در مفهوم «کل یوم‌ عاشورا و کل ارض کربلا» دارد. مفهومی که می‌گوید پهنه‌ی سرزمین کربلا به اندازه‌ی کل زمین وسعت پیدا کرده و عاشورا همیشه نمیراست.

نورالدین پسر ایران


کتاب «نورالدین پسر ایران» از هجده فصل و عکس‌های ضمیمه و فهرست اعلام تشکیل شده است.سید نورالدین عافی در سال 1343 در روستای خلجان در نـزدیــکـی تبریز متولد می‌شود. خانوادة او پر جمعیت و کشاورزند. در دوران انقلاب در راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های انقلابی شرکت می‌کند.با شروع جنگ ایران و عراق می‌خواهد راهی جبهه شود؛ ولی به خاطر سن کمش او را نمی‌پذیرند. بارها و بارها اقدام می‌کند و بالاخره موفق می‌شود.

از معراج برگشتگان

از معراج برگشتگان, که نام خود را از دست نوشته رهبری بر این کتاب وام گرفته است, مجموعه خاطرات یکی از بسیجیان خمینی (ره) است از دوران کودکی تا پایان هشت سال دفاع مقدس. این کتاب که با قلمی ماهرانه و جذاب نگاشته شده, آن را به چنان کتاب بی‌نظیری تبدیل کرده است که هرگز از یاد خواننده نخواهد رفت. تقریظ و دست نوشته مقام معظم رهبری آن را خواندنی‌تر کرده است.
«در این نوشته صفا و صداقت زیادی موج می‌زند. نویسنده غالبا نقش خود را کمرنگ کرده و یاد یاران شهیدش را برجسته ساخته است... این کتاب با روح طنز و مزاحی که درهمه جای آن گسترده است و به آن شیرینی و جاذبه‌ی ویژه‌ای بخشیده، از بسیاری کتاب‌های جبهه جالب‌تر و گیراتر است. سید علی خامنه‌ای»
این کتاب در کمتر از یک سال به چاپ پنجم رسید و به عنوان کتاب سال دفاع مقدس در سال 90 انتخاب شده است.

لشگر خوبان

لشکری از خوبان عالم

شاید همه‌ی اینها دست به دست هم داد تا رهبر انقلاب در حاشیه یکی از دیدارهای‌شان بفرمایند:این کتاب "لشکرخوبان" پر است از اعجاب و عظمت ناگفته‌ی رزمندگان غواص و اطلاعات عملیات جنگ. در ایامی که این کتاب را می‌خواندم بارها و بارها متاثر شدم.

آن روز که به طبقه دوم سینما قدس تبریز رفت، نمی‌‌دانست زندگی‌اش در آستانه یک تقدیر بزرگ قرار گرفته است. بسته‌‌ای که از دفتر ادبیات و هنر مقاومت آذربایجان تحویل گرفت چند نوار کاست شصت دقیقه‌ای بود. معصومه سپهری که آن وقت‌ها هر چیزی را به سادگی نمی‌پذیرفت، هرگز فکر نمی‌کرد آن نوارها مسیر زندگی‌اش را تغییر بدهد. اهل کتاب و شعر بود و به خاطر همین شعرها وارد فضاهای روشنفکری شده بود.

پایی که جا ماند



عصایی که راوی قسمتی از جنگ شد

سید ناصر حسینی‌پور کتاب «پایی که جا ماند» را به ولید فرحان، شکنجه‌گری که از هیچ فرصتی برای آزار و اذیت او غافل نمی‌ماند تقدیم کرده. شکنجه‌گری که او را مجبور به دویدن بر روی یک پا می‌کند، او را مجبور به ساعت‌ها خیره شدن به آفتاب می‌کند و برای بیرون کشیدن اطلاعات از ناصر با کابل به جان او می‌افتد.

مخفی‌کردن یادداشت‌های نوشته‌شده بر روی کاغذ سیگار در داخل یک عصا، در نگاه اول به فیلم‌های ماجراجویانه و پر افت و خیزی می‌ماند که بیننده را تا انتهای داستان میخکوب می‌کند، اما این یادداشت‌های پنهان شده در درون عصا خاطرات 811 روز اسارت سید ناصر حسینی‌پور از زندان‌های مخفی عراق هستند؛ یادداشت‌های روزانه‌ای که از 3 تیر 1367 آغاز می‌شوند و تا 22 شهریور 1369 ادامه می‌یابند و اشک‌ها و لبخندهای اسرای ایرانی در عراق را روایت می‌کند.

ریشه ها

هدیه روز تولد آمریکا

نقشه‌ای در کار نبود که پژوهش‌های مربوط به ریشه‌ها و نوشتن این سرگذشت ۱۲ سال طول بکشد. انتشار این کتاب در ۲۰۰ سالگی استقلال ایالات متحده‌ی آمریکا کاملاً تصادفی است. این است که ریشه‌ها را به عنوان هدیه‌ی روز تولد به کشورم که بخش عمده‌ی ریشه‌ها در آن روی داده است تقدیم می‌کنم.

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا یک سیاه‌پوست است. هرچند آمریکا این روزها نیاز دارد که مسأله‌ی تبعیض نژادی را حل شده معرفی نماید اما جنبش‌های نژادپرستانه‌ از بدو انتخاب باراک حسین اوباما، از هیچ حمله و توهینی به او دریغ نکردند.

( کتاب ) شکوه امر خدا

معرفی کتاب ویژه ماه رجب




این کتاب دو بخش دارد: ۱- «اقامت در خانه‌ی خدا» یادداشتی برای معتکفین است که دربرگیرنده‌ی نکاتی برای بهره‌برداری بهتر از فرصت‌های معنوی اعتکاف است. در این متن نویسنده توانسته از زوایای گوناگون به اعتکاف نگاه کند و تعاریف مختلف را در مورد اعتکاف ارائه دهد. این تعاریف اعتکاف از زوایای مختلف، می‌تواند آغازی برای اندیشیدن درباره‌ی این عبادت ویژه باشد و تفکر انسان را در مورد این عبادت برجسته برانگیزاند. ۲- «شکوه امر خدا»، درصدد است تا با نگاهی تربیتی و اخلاقی، به سؤال “چرا خدا امر می‌کند؟” پاسخ داده و در ضمن این پاسخ، برخی از مفاهیم عمیق تربیتی دین اسلام را به زبانی ساده توضیح دهد. اثر ارزشمند این بخش از کتاب، تصویر لذت‌بخش، باشکوه و دلنشینی است که از مفهوم “امر خدا” در خاطره‌ی خواننده باقی می‌ماند و ناخوداگاه اثر خود را در رشد معنوی او به‌جای می‌گذارد

کتاب قرارگاه های فرهنگی

شرح مکمل بیانات معظم‌له در دیدار 1392/2/2 با موضوع «حمایت و پشتیبانی از تشکل‌های فرهنگی» با دیگر بیانات معظم‌له

سبک کتاب: شرح مکمل شبیه شرح مزجی است، با این تفاوت که مطالب آورده شده در این کتاب، تکمیل‌کننده مباحث مطرح در این دیدار است. برخی از موضوعات: لزوم توجه به مجموعه‌های فرهنگی مردمی، توجه امام به مردم و آوردن نیروی آنها به صحنة انقلاب معرفی الگوهایی برای آنهایی که در مراکز فرهنگی فعالیت می‌کنند، شخصیت‌هایی چون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی، شهید آوینی، مرحوم حاج عبدالله والی توجه به آفت‌هایی که می‌تواند گریبانگیر مجموعه‌های فرهنگی شود و...

آزردگی مقام معظم رهبری از کاهش شمارگان کتاب


علیرضا مختارپور در نشست «تبیین نظرات مقام معظم رهبری در حوزه نشر» اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جایی اشاره می‌کنند که گاهی اوقات از اینکه بعضی از مردم مطالعه کردن را بلد نیستند به قلبشان فشار می‌آید. در این صحبت دو نکته وجود دارد؛ ایشان وقتی متوجه می‌شوند که شمارگان کتاب پایین آمده و یا اینکه مردم و جوانان کتاب نمی‌خوانند قلبشان آزرده می‌شود و نکته مهم‌تر در این بیان این‌ است که مردم ما مطالعه کردن را بلد نیستند.

به گزارش ستاد خبری سالن یاس، نشست «تبیین نظرات مقام معظم رهبری در حوزه نشر» عصر امروز (12 اردیبهشت) با حضور علیرضا مختارپور و به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سالن یاس برگزار شد.

خاطرات مادر جوان‌ترین شهید هسته‌ای رونمایی می‌شود

کتاب خاطرات مادر شهید مصطفی احمدی روشن، جوان‌ترین شهید هسته‌ای کشور که در کتابی با عنوان «من، مادر مصطفی» به قلم رحیم مخدومی منتشر شده است، عصر امروز در غرفه موسسه رسول آفتاب رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منانشر» به نقل از ایبنا، «من، مادر مصطفی» خاطرات مادر شهید هسته‌ای، مصطفی احمدی روشن، جوان‌ترین شهید هسته‌ای کشور است که به قلم رحیم مخدومی نوشته شده و سال 1391 به چاپ رسید. این کتاب در همان سال دو بار تجدید چاپ شد.

چاپ پنجم این کتاب در بیست‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

بانوان، در غرفه «زن‌، حجاب و خانواده» سالن یاس توقف کنید

آثار پژوهشی مرتبط با مسائل زنان، حجاب،‌ خانواده و سبک زندگی در بخش ترویجی سالن یاس نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

فاطمه سادات ادیبی، مسوول غرفه «زن‌، حجاب و خانواده» در سالن یاس درگفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منانشر»، درباره فعالیت‌های این غرفه در نمایشگاه کتاب تهران گفت: در این غرفه بهترین آثاری که در زمینه زن، حجاب، تربیت فرزند، خانواده و ازدواج از ناشران مختلف منتشر شده است را به مراجعان معرفی کرده و به آن‌ها توضیحات تکمیلی درباره کتاب‌ها می‌دهیم. وی در معرفی یکی از آثار شاخص این غرفه گفت: کتاب «حریم ریحانه» اولین و تنهاترین اطلس در حوزه پوشش و حجاب که بانگاهی برون دینی به این مسأله پرداخته از جمله کتاب‌های خواندنی و کاربردی است که مطالعه آن را مخاطبان‌مان توصیه می‌کنیم. این اثر که تاکنون به چاپ بیست‌وسوم رسیده محصول فعالیت پژوهشی توسط گروهی از نویسندگان است.

بسته‌هایی‌که مردم را کتابخوان می‌کند

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی از ارایه بسته‌های پیشنهای کتاب و سیرهای مطالعاتی از سوی سامانه کارشناسی این مجمع در سالن یاس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

اردوی کتاب


مرکز توزیع کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نون والقلم  بر گزار می کند

 اردوی کتاب و بازدید از  بزرگترین رویداد فرهنگی کشور

بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

ظرفیت محدود و دو روز فرصت برای ثبت نام


شرایط:

1- تکمیل فرم ثبت نام (دریافت فرم از مکان های زیر):  

  • کتابشهر ایران: خ شریعتی جنب بنیاد آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)
  • زمان: 8 صبح الی اذان ظهر/ 4 عصر الی اذان مغرب
  • موسسه شهید کاظمی: خ فردوسی شمالی/ کوچه شهید نجفیان/ پلاک 20
  • زمان: موقع نمازمغرب و عشاء

2- پرداخت مبلغ 36500 تومان

 خدمات:

1- صبحانه و شام به عهده مرکز نون والقلم می باشد.

2- ارائه بن تخفیف کتاب(ویژه غرفه انتشارات شهیدکاظمی و چند ناشر برگزیده دیگر پس ازهماهنگی های لازم).

3- ارائه مشاوره در بازدید.

تذکرات:

  •  زمان دقیق حرکت پس از زمان اتمام ثبت نام و توافق شرکت کنندگان خواهد بود.
  • در صورت به حد نصاب رسیدن شرکت کنندگان اردو برگزار خواهد شد.
  • ثبت نام فقط در 8 و 9 اردیبهشت ماه می باشد.
۱ نظر