محسن پرویز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه عنوان کرد: کتابی که این اواخر خوانده‌ام و به نظرم کتاب خوب و شایسته‌ای آمد «بچه‌های حاج قاسم» از انتشارات فاتحان است که شامل خاطران یکی از فرماندهان دفاع مقدس و شرح دوران اسارت ایشان است.

وی افزود: حسین معروفی در شرایطی که یکی از فرماندهان لشگر ثارالله بود، بعد از پذیرش قطعنامه در حمله‌ای که عراق در سال 1367 انجام داد به اسارت نیروهای عراقی درآمد. یک فصل از کتاب حدود 500 صفحه‌ای «بچه‌های حاج قاسم» به دوران اسارت ایشان اختصاص دارد.

این منتقد ادبی درباره این کتاب توضیح داد: این اثر با همان سبک و سیاقی که کتاب‌های دفتر ادبیات مقاومت حوزه هنری منتشر می‌کند، اما از سوی انتشارات فاتحان روانه بازار شده است.

نایب رئیس انجمن قلم ایران درباره ویژگی‌های این کتاب گفت: یکی از ویژگی‌های این اثر پرماجرا بودن آن است؛ به طوری که راوی ماجراهای متعددی را از زندگی شخصی و کاری خود در کتاب به تصویر می‌کشد. همچنین این اثر شرح کاملی از چگونگی برآمدن یک فرمانده در جبهه را روایت می‌کند.

این نویسنده ادامه داد: اولین حضور ایشان در جبهه در سن 15 سالگی بود که از آن سال با حضور در مناطق مختلف جنگی و عملیاتی کم کم به مراحل بالاتر و در نهایت به فرماندهی لشگر ثارالله می‌رسد. اتفاقی که تقریبا همه فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس آن را تجربه کرده‌اند.

محسن پرویز همچنین درباره ذائقه مطالعاتی خود گفت: به طور کلی مطالعات من در سه حوزه ادبیات داستانی، دین و تاریخ خلاصه می‌شود؛ به طوری که سعی می‌کنم هر اثری را که در حوزه ادبیات داستانی منتشر می‌شود تهیه و مطالعه مختصری روی آنها داشته باشم و سوالاتی را که در حوزه دین برایم پیش می‌آید نیز با تهیه کتاب‌های مربوط به آن موضوع جویا می‌شوم.