بار دیگر برنامه ها را مرور کردم ...

تلاوت قرآن کریم، پخش کلیپ کتاب من زنده ام، معرفی مرکز نون والقلم، رونمایی از کتابهای تازه نشر موسسه شهید کاظمی و ...

بچه شغول چیدن صندلی ها بودند؛ دوربین ها و دی تاشو هم که آماده شد؛ کتاب هایی که قراربود از آن ها رونمایی شود را در قفسه چیدم و پرده آبی رنگ را روی آن ها کشیدم؛ دیگر خیالم از بیشتر چیزها راحت شده بود...

.

باید مهیای جلسه می شدیم ...

با اینکه هنوز چند دقیقه ای به شروع مانده بود، برندگان اسمشان را از روی برگه اسامی که جلوی درب ورودی نصب شده بود چک میکردند و آرام روی صندلی ها می نشستند. بعضی ها هم نام خود را چند باره چک می کردند تا شاید شوق و التهاب درونیشان بار دیگر جوشش کند؛ یا اینکه مرحمی باشد برای سوالی که در ذهنشان، آن ها را مضطرب می کرد : آیا من واقعا برنده شده ام !

این صدای تلاوت قرآن کریم بود که در ابتدای جلسه طنین انداز شده بود.

به جمعیت که نگاه می کردی بیشتر مهمان ها آمد بودند. تلاوت قرآن که تمام شد، کلیپ تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب من زنده ام پخش شد.

اضطراب نداشتم ولی دلهره ای خفیف در وجودم رخنه کرده بود.

معرفی مرکز نون والقلم آغاز شد؛ که برگرفته از معرفی و پخش کتاب من زنده ام در شهرستان نجف آباد بود. هم چنین از طرح های این مرکز یعنی کوله پشتی، نذز کتاب، کتاب خوب، سیرهای مطالعاتی و... گفته شد و از بچه های نون والقلم که در این راه، این مرکز را یاری کردند تقدیر شد.

معرفی داشت تمام می شد که امام جمعه محترم شهرستان حاج آقا حسناتی وارد جلسه شدند. حضور ایشان، لبخندی که بر لب داشت و سلامی که که به حضار می کردند، جلوه ای دیگر به این محفل بخشید.

ایشان نیز ضمن عرض تبریک به برندگان مسابقه کتابخوانی، از زحمت های مر کز نون والقلم در حوزه توزیع و ترویج فرهنگ کتابخوانی بالاخص در سلسله مسابقات سبک زندگی تشکر کردند. از فواید مطالعه می گفتند؛ از سبک زندگی اسلامی؛ از استقبال بی نظیر مردم نجف آباد از کتاب من زنده ام و...

حال نوبت رونمایی از کتاب های تازه نشر موسسه شهید کاظمی بود که به دست امام جمعه محترم از آن ها رونمایی شد. کتابهایی چون عقب نشینی ممنوع ، تفحص ، فاطمه نگین جهان و جنان ، تمدن اسلامی در نگاه مقام معظم رهبری ، ردپای خداشناسی در کتاب های شیمی دبیرستان و ...

اسامی برندگان و جوایز روی میز خودنمایی می کرد. از لبریز شدن کاسه صبر مهمان ها که بگذریم، شور و شوقی که در چهره ها موج می زد، خود وصفی پایان ناپذیر داشت.

بالاخره اسامی برندگان مسابقه کتابخوانی از کتاب من زنده ام در شهرستان نجف آباد خوانده شد...

برندگان سکه بهار آزادی، عتبات عالیات، مشهد مقدس و کارت هدیه

دیگر پایان جلسه بود. مسابقه کتابخوانی بعدی از کتاب خانواده «بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری» بود، معرفی شد. موقع رفتن مهمان ها دست بیشترشان، کتاب خانواده را می شد دید.

باید خودمان را برای موج بعدی سلسله مسابقات سبک زندگی آغاز می کردیم...