آثار پژوهشی مرتبط با مسائل زنان، حجاب،‌ خانواده و سبک زندگی در بخش ترویجی سالن یاس نمایشگاه کتاب تهران ارائه می‌شود.

فاطمه سادات ادیبی، مسوول غرفه «زن‌، حجاب و خانواده» در سالن یاس درگفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منانشر»، درباره فعالیت‌های این غرفه در نمایشگاه کتاب تهران گفت: در این غرفه بهترین آثاری که در زمینه زن، حجاب، تربیت فرزند، خانواده و ازدواج از ناشران مختلف منتشر شده است را به مراجعان معرفی کرده و به آن‌ها توضیحات تکمیلی درباره کتاب‌ها می‌دهیم. وی در معرفی یکی از آثار شاخص این غرفه گفت: کتاب «حریم ریحانه» اولین و تنهاترین اطلس در حوزه پوشش و حجاب که بانگاهی برون دینی به این مسأله پرداخته از جمله کتاب‌های خواندنی و کاربردی است که مطالعه آن را مخاطبان‌مان توصیه می‌کنیم. این اثر که تاکنون به چاپ بیست‌وسوم رسیده محصول فعالیت پژوهشی توسط گروهی از نویسندگان است.


او گفت: پوشش امری عقلی و تجربی بوده که در درون و فطرت همه انسان‌ها وجود دارد. در این کتاب به موضوعاتی نظیر «تاریخچه پوشش در جهان»، «پوشش در ادیان مختلف» و«34 شبهه درباره حجاب» پرداخته شده است. همچنین کتابچه «حریم ریحانه» و فلش کارت‌های آن توسط انتشارات تلاوت آرامش تولید شده که به صورت خلاصه و جذاب به مباحث کتاب اصلی می‌پردازد.

ادیبی که به نمایندگی از مؤسسه فرهنگی هنری «خیبر» در این غرفه حضور دارد، ادامه داد: «زمانی برای زن بودن»یکی دیگر از آثار شاخصی است‌که در این غرفه آن را به علاقه‌مندان معرفی می‌کنیم. این کتاب در چهاربخش، نگاهی زنانه به دفاع مقدس دارد.

او اضافه کرد: بخش اول روایت 19 زن شهیده با عنوان« از تبار باران»، بخش دوم زندگی 20زن امدادگر و ایثارگر با نام «چتری برای حماسه»، بخش سوم روایت 11مادر شهید با عنوان «بهشت هم‌پای تو»و بخش چهارم با عنوان «پابه‌پای مجنون» به زندگی زنان شهدای دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای اختصاص دارد.

مسوول غرفه ترویجی «زن‌، حجاب و خانواده» در سالن یاس، گفت: کتاب «حیاه طیبه» با موضوع سبک زندگی اسلامی از دیگر آثار انتخابی ما برای معرفی در نمایشگاه کتاب تهران است. این اثر براساس صحبت‌های مقام معظم رهبری و سخنرانی ایشان در استان خراسان شمالی درخصوص سبک زندگی گردآوری شده است. تحقیق و تنظیم این کتاب به مدت 4ماه توسط بنده و فاطمه محرابی به طول انجامید.

او در پایان به معرفی کتاب «زن ستم تاریخی، ستم برابری» پرداخت و اظهار داشت: این اثر با محور ستم‌هایی که در گذشته به زنان شده در زمره آثار شاخص ما قرار دارد. دلایل بروز فمنیست و مبارزه زن‌ها، نقد فمنیست، مقایسه اسلامی و فمینیستی و همچنین ستم‌های مدرنی که امروزه به دلیل تفکر فمنیست بر زن‌ها واقع می‌شود از بخش‌های اصلی کتاب است.

گفتنی است مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عهده‌دار برپایی سالن «یاس» است و قرار است تجربه موفق دو سال گذشته را تکرار کند. پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در قالب برگزاری نشست‌ها و هم‌فکری‌ها، ایجاد پاتوق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، برگزاری نشست با چهره‌های شاخص حوزه کتاب از جمله نویسندگان و ناشران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حضور کارشناسان زبده برای ارایه مشورت در زمینه سیرهای مطالعاتی و... از جمله برنامه‌های مهم این مجمع در سالن یاس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.