مجید امرایی می گوید: وضعیت تالیف کتاب های آموزشی حوزه رسانه خوب نیست و این در شرایطی است که نظریه پردازان خوبی در این حوزه در کشور وجود دارد.مجید امرایی کارشناس رسانه و استاد دانشگاه روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: کشور ما نظریه پردازان خوبی در حوزه رسانه دارد اما تعداد آثار تالیفی بومی درکشور ما کمتر از تعداد انگشتان دست است...


این استاد دانشگاه با تاکید بر ضرورت افزایش تعداد کتاب در حوزه ارتباطات افزود: طبق آخرین آمار 5 هزار خبرنگار فعال در کشور فعالیت می کنند . این تعداد خبرنگار برای بیش از 3500 نشریه فعال از مجموع 5 هزار نشریه دارای مجوز فعالیت می کنند و این اعداد و ارقام نشان دهنده ضرورت مطالعه و به روز بودن اطلاعات خبرنگاران است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند که رسانه ها و خبرنگاران به چشم سوم جامعه معروف هستند اما تاکنون هیچ سامانه رفاهی، درمانی و معیشتی برای این گروه تاسیس نشده است و این کمبود باعث ایجاد گسست در بین این گروه می شود.

امرایی در پاسخ به این سوال که چرا برای تعدای از خبرنگاران سختی کار لحاظ نمی شود می گوید: متاسفانه در دوره ای فقط رسانه های دولتی، مد نظر و مورد توجه قرار می گیرند و در دوره ای دیگر فقط رسانه های خصوصی و غیردولتی و این توجه و بی توجهی عامل به وجود آمدن بسیاری از مشکلات برای این قشر از جامعه است. در حالی که رسانه، رسانه است چه در دل سیستم دولتی و حکومتی و چه در دل سیستم خصوصی . رسانه ها محرم و نامحرم ندارند چرا که همه به دنبال پیشرفت هستند و آرمان های دینی و ملی مدنظر دارند و این خط کش ها همیشه مانع بسیاری از پیشرفت ها می شود.
این استاد دانشگاه در ادامه اضافه می کند: در خارج از کشور خبرنگاران با کارت خبرنگاری می توانند به راحتی به کاخ ریاست جمهوری وارد شوند این در حالی است که در ایران بسیاری از روابط عمومی ها حاضر به همکاری با خبرنگاران نیستند.

امرایی ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران به اهمیت رضایت شغلی خبرنگاران اشاره می کند و می گوید: احساس امنیت و توجه به خواسته های آنها یکی از مهمترین دغدغه ها است چرا که حرفه خبرنگاری از جایگاه ویژه ای برخوردار است و خوشحال کردن آنها باصداقت و راستگویی در کنار تامین معیشت و رفاه آنها باید در دستور کار مسوولین قرار گیرد.