کتاب «امام مهدی و اخبار غیب» شامل تعدادی از سخنرانی های سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به زودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر می شود...

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «امام مهدی و اخبار غیب» شامل ۳ سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به زودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر می شود.

این سخنرانی‌ها که در دهه اول محرم در سال ۲۰۱۴ میلادی ایراد شده‌اند، به نشانه‌شناسی‌ دوران ظهور و آسیب‌شناسی اقدامات مختلف شیعیان و حتی دشمنان آن‌ها می پردازند و ترجمه و بازگردانی آن ها توسط محمدحسین مرکبی و با همکاری موسسه دارالموده لبنان انجام شده است.

موضوع اخبار آخرالزمان، مساله‌ای بود که سید حسن نصرالله در ۳ سخنرانی خود در شبهای پنجم، هفتم و نهم دهه اول محرم سال ۲۰۱۴ به آن پرداخت. روایات آخر الزمان همواره از مسائل بحث برانگیز در جامعه علمی بوده، اما در سال های اخیر به واسطه سرعت تحوّلات منطقه از عراق و شام تا حجاز و یمن، به سطح عمومی جامعه کشیده شده است.

فراگیر شدن چنین مباحثی در جامعه عربی به ویژه جامعه شیعی لبنان بهانه خوبی بود تا دبیر کل حزب‌الله از فرصت سخنرانی های دهه محرم به بهترین شکل استفاده کند و هم موضوع مورد علاقه و اهتمام جامعه و جوانان را به بحث بگذارد، و هم با تبیین عالمانه و محققانه این موضوع، از ایجاد انحرافات فکری و عقیدتی که بستر آن به شدت فراهم شده بود جلوگیری کند.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

این را فراموش کردم بگویم. بعضی از مردم شبانه روزشان این شده است. نه درس می‌خوانند، نه درس می‌دهند، نه کار می‌کنند، نه جهاد می‌کنند، نه جان‌فشانی می‌کنند، پس چه می‌کنند؟ شبانه‌روز در حال مطالعۀ نشانه‌های ظهور هستند. خیلی خب، متخصصان باید روی نشانه‌ها کار کنند اما آیا همۀ ما باید کارمان این باشد؟ ما کار، مسئولیت، تکلیف شرعی، چالش و خطراتی پیش رو داریم. هر آینده‌ای در انتظار ما باشد مسئولیت ما این است که به وظیفۀ شرعیمان عمل کنیم. این از مهم‌ترین درس‌های امام حسین در کربلاست.