تهران-ایرنا- اجرای مرحله سوم طرح کتابفروشی به وسعت ایران در تابستان امسال از سوی موسسه خانه کتاب، تحولی نوین در فرهنگ مطالعه و افزایش کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا، اجرای طرح کتابفروشی به وسعت ایران و عیدانه کتاب در سال گذشته با استقبال خوب مردم از کتاب مواجه شد و قرار است براساس سیاست اختصاص دادن یارانه مصرف کننده به کتابفروشی ها در تابستان امسال نیز این طرح تدوام یابد. نخستن گام از اختصاص دادن یارانه مصرف کننده به کتابفروشی ها به همت موسسه خانه کتاب با اجرای طرح کتابفروشی به وسعت ایران در هفته کتاب سال 1394 آغاز شد که طی آن با عضویت 103 کتابفروشی، بیش از 15 هزار نفر توانستند با استفاده از یارانه اختصاص داده شده، 6 میلیارد ریال کتاب خریداری کنند که این حرکت به عنوان اقدامی تشویقی، تا حدودی توانست کتابفروشان را نیز به خروج از رکود امیدوار کند. در پی استقبال از این طرح، موسسه خانه کتاب با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تصمیم گرفت این طرح را به بهانه و مناسبت های مختلف در طول سال اجرایی کند که منجر به ارائه طرح عیدانه کتابشد. ابراهیم فرازمند، مدیر یک کتابفروشی در این زمینه می گوید: اجرای طرح هایی در رابطه با کتاب و کتابخوانی که در پی سیاست های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مخاطبان کتاب صورت می گیرد، زمینه بسیار مناسبی برای بهبود حال کتاب در کشور است. وی بازخورد اجتماعی اجرای این طرح ها را بسیار مثبت می داند و ادامه می دهد: ایجاد شور و شوق در فضای کتاب و کتابخوانی مهم ترین دستاورد این گونه طرح ها بوده که تاثیر غیرقابل انکاری هم برای کتابفروشان، هم ناشران و هم خوانندگان کتاب داشته است. فرازمند که از کتابفروشان برگزیده طرح عیدانه کتاب است، اظهار داشت: در مدت اجرای این طرح، از دیدن افرادی که پس از مدت ها به انگیزه خرید کتاب به کتابفروشی می آمدند، بسیار لذت بردم. چراکه ما در سال های اخیر به دلایل مختلف با ریزش مخاطب کتاب رو به رو بودیم و فارغ از مشتریان ثابت، بسیاری از مشتریان را سال ها ندیده بودم.