امام جمعه صومعه‌سرا بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی در جلسه انجمن کتابخانه‌های صومعه‌سرا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه عالم موجبات هدایت جامعه را فراهم می‌کند، اظهار کرد: بهترین زمینه عالم شدن نشستن پای درس عالمان است، عالمان گاهی گویا و گاهی خاموش هستند.

وی کتاب‌ها را عالمان خاموش دانست  افزود: کتاب و کتابخوانی باید خاستگاه جامعه اسلامی باشد.

امام جمعه صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه امروز یکی از وظایف اصلی را که مقام معظم رهبری بر عهده همه ما گذاشته‌اند، مسئله ترویج کتاب و کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است. فرهنگ کتابخوانی و مطالعه سبب پویایی جامعه می‌شود.

در ادامه دکتر حسین اسماعیل‌پور فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه متأسفانه سال گذشته تعدادی از مصوبات و تصویب اعتبارات در خصوص کتابخانه‌های شهرستان بدلیل عدم تخصیص اعتبارات ماده 180 تحقق پیدا نکرد، گفت: عدم تحقق ماده 180 موجب شد مجموعه امکانات ما برای حوزه کتابخانه ها عملا بکار گرفته نشود.

 وی با بیان اینکه امیدست امسال در بحث کتابخانه‌ها و مسائل مربوط به آن موفق ظاهر شویم، افزود: کتابخانه‌های شهرستان و مسائل مربوط به آن نیازمند بازنگری در روند شاداب سازی محیط است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه روند فعالیتی کتابخانه‌های شهرستان صومعه‌سرا مطلوب و قابل رضایت است، خاطرنشان کرد: شهرستان صومعه‌سرا دارای مدیرانی تحصیلکرده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال بودجه کتابخانه‌ها علاوه بر محل تملک و دارایی از سایر حوزه‌ها پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان پرورش کتابخوان است.

فرماندار صومعه‌سرا در پایان با تاکید بر ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی و اندیشه کتابخوانی در جامعه اظهار کرد: امیدست با همکاری همگان امکان گسترش فرهنگ کتابخوانی را در جامعه فراهم کنیم.