متراژ غرفه‌های بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد. همزمان، مشاور منابع و امورانسانی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از تمدید دریافت کارت خرید کتاب دانشجویی تا ۱۴ اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بخش کودک و نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای باز و در چادرهای استاندارد نمایشگاهی برپا خواهد شد که البته امسال  نسبت به سال‌های گذشته، ۱۰۰۰ مترمربع کاهش فضا داشته است.

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، مجری بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال نیز با تشکیل کارگروهی، مسئولیت این بخش را همچون سنوات گذشته در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بر عهده گرفته است.

بر اساس گزارش انجمن یادشده، بیش از ۳۴۰ ناشر این حوزه برای شرکت در نمایشگاه امسال کتاب تهران، ثبت‌نام کرده‌اند اما به کمی بیش از ۲۸۰ ناشر که شرایط شرکت در نمایشگاه را داشتند، غرفه تعلق گرفت.

مبنای اختصاص غرفه به ناشران بخش کودک ۴۰ عنوان کتاب اعلام شده است که حداقل ۱۵ عنوان آن باید چاپ اول باشد و کتاب‌های تجدید چاپ در هر سال فقط یک عنوان محسوب می‌‌شوند. عناوین مذکور از ابتدای سال ۱۳۹۱ تا ۱۲ اسفند ۹۴ به بعد و بر اساس اطلاعات خانه کتاب قابل پذیرش است. عرضه محصولات غیرکتابی در غرفه‌‌ها بر اساس ضوابط اعلامی خواهد بود و مقررات نمایشگاه برای ناشران دولتی و  بخش خصوصی یکسان است.

انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان اعلام کرده است که متراژ و هزینه اجاره غرفه ناشران از طریق سایت ثبت‌نام نمایشگاه از تاریخ ۶ اردیبهشت ۹۵ اعلام شده و ناشران تا پایان وقت اداری امروز یعنی ۱۱ اردیبهشت فرصت دارند اجاره بهای غرفه را به صورت اینترنتی پرداخت و شماره غرفه و سالن خود را دریافت کنند.