صدای تلاوت قرآن‌کریم از مناره‌های مسجد، فضا را معطر کرده است...

بچه‌ها کارتن‌های کتاب و قفسه‌ها را کنار درب ورودی مسجد جامع می‌گذارند و شروع به چیدن قفسه‌های کتاب جلوی درب ورودی می‌کنند.

نزدیکی‌های سال جدید است؛ اگر کسی بوی بهار را از شکوفه‌های درختان حس نکند از رفت و آمد مردم و شلوغی خیابان‌ها قطعا آمدن عید را حس خواهد کرد.

مشغول چیدن کتاب‌ها می‌شویم. تمام که می‌شود، دو نفر از بچه‌ها کنار قفسه‌ها می‌ایستند تا کتاب خانواده را معرفی کنند (کتاب خانواده کتابی است که حاصل بیش از صد سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع خانواده‌ها می‌باشد  و نگرشی نو است به  جایگاه زن و مرد در خانواده؛ همچنین الگویی است جامع و وصف نشدنی از خانواده اسلامی).

بعضی از مردم می‌ایستند و کتاب‌ها  را نگاه می‌کنند و بعضی هم بی‌تفاوت از کنار آن‌ها رد می‌شوند. البته بچه‌ها نمی‌گذارند بی تفاوت رد شوند. همان جا کتاب را برایشان معرفی می‌کنند.

الله اکبر الله اکبر...

این صدای اذان است که نشان از بازشدن درب‌های رحمت الهی می‌دهد. دیگر رفت و آمد‌ها کمتر شده است و زنان و مردان مشتاق به نماز جمعه، در صف‌ها می‌نشینند.

خطبه اول نماز جمعه که تمام می‌شود، آماده می‌شویم تا مانند نمازگزاران در صف‌های نماز بنشینیم. همین‌طور که مشغول درست کردن کتاب‌ها و قفسه‌ها هستیم، صحبت‌های امام جمعه ما را به خود می‌آورد...


"...سرانه مطالعه کشور باید افزایش پیدا بکند؛ باید کتاب‌های خوب را شناسایی کرده و آن‌ها را با دقت بخوانیم؛ چه زیباست به جای پول و اقلام دیگر، کتاب به دیگران عیدی بدهیم؛ زیرا که این کتاب است که ماندگار است و می‌ماند؛ یه عده جوان محصل و دانشجو و طلبه  جمع شده‌اند تا فرهنگ کتابخوانی را رواج دهند؛ این کارشان قابل تقدیر است که مخلصانه و دغدغه‌مند دارند این کار را دنبال می‌کنند از جمله کارهای خوبشان همین سلسله مسابقات کتابخوانی سبک زندگی است؛ که مسابقه قبلی از کتاب ارزشمند من زنده‌ام بود، کتابی که یاد آور خاطرات و رشادت‌های دوران دفاع مقدس است  و الحمدالله استقبال چشمگیری از آن شد؛ استقبالی که باعث شد این شهر در کشور به عنوان شهرستان نمونه در عرضه این کتاب و مسابقه شناخته شود و بیش از 10٪ از  جوایز کل کشور را به خود اختصاص دهد... و کتاب بعدی که انتخاب شده، کتاب خوب خانواده است که این کتاب حاصل فرمایشات مقام معظم رهبری است. کتابی که می توان گفت الگوی خوبی برای خانواده های ایرانی است...

بچه‌ها نگاهی به هم می‌اندازند و به هم لبخند می‌زند انگار نسیمی انرژی بخش در وجود ما می‌دمد و به ما جانی تازه می‌بخشد. مهدی آرام الحمدالله می‌گوید... انگار بچه‌ها عیدیشان را گرفته‌اند و با رضایت امام جمعه(نماینده ولی فقیه) تمام خستگی هایشان، از کار در گرمای تابستان تا سرمای زمستان همه از وجودشان خارج شده...

آماده نماز می شویم...

بعد از نماز جمعیت به سمت کتاب‌ها روانه می‌شود. هادی و حسین هم سعی می‌کند با صدای بلند کتاب را معرفی کنند تا همه بشنوند. با این که آخر سال است ولی استقبال نماز گزاران بیش‌تر از هفته‌های قبل شده است  و بیش از 80 درصد کتاب ها عرضه می شود.

امیدواریم تلاش هایمان گامی باشد در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی.