تمام آثار سوره مهر تا پایان سال الکترونیکی می‌شود

مسئول بخش سوره مهر الکترونیک حوزه هنری از مهیا کردن تمام آثار این ناشر به شکل الکترونیک خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰۰ عنوان و تا پایان سال تمام آثار سوره مهر در قالب الکترونیک عرضه می‌شود.

امین نادری مسئول بخش سوره مهر الکترونیک حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: نرم افزار اختصاصی کتابخوان سوره فعال است و برای سیستم‌های اندروید و ویندوز قابلیت استفاده دارد تاکنون در این راستا 600 عنوان آماده شده که در نوع خود تواسنته رکورد قابل توجهی را ثبت کند چرا که این رقم در میان سایر ناشران تنها برای 20 تا 30 عنوان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این عدد نشان می‌دهد بخش‌ بالایی از آثار منتشر شده سوره مهر به شکل الکترونیکی منتشر شده عنوان کرد: اگر برخی مخاطبان از قیمت و یا در دسترس نبودن کتاب ناراضی باشند از این طریق به راحتی می‌توانند کتاب را در اختیار داشته باشند چرا که به سایت مراجعه می‌کنند و در سمت چپ آن از بخش دانلود می‌توانند نسخه ویندوز را برای کامپیوتر و یا اندروید را برای موبایل یا تبلت دانلود کنند.

به گفته مسئول بخش سوره مهر الکترونیک حوزه هنری، در این سامانه 11 کتاب به صورت رایگان و باقی به با قیمت‌هایی از 500 تا 5000 هزار تومان در دسترس هستند.

به گفته نادری، به تازگی کتاب‌های شاخص انتشارات مانند «پنجره‌های تشنه» با تقریظ رهبر انقلاب و «زندان‌الرشید» برگزیده جایزه جلال آل احمد هم به سایر کتاب ها پیوسته‌اند.

وی با اعلام این خبر که تا پایان سال تعداد عناوین از 600 به 1000 عنوان الکترونیکی خواهد رسید، ابراز داشت: تا پایان سال تمامی کتاب‌های سوره مهر به شکل الکترونیکی عرضه می‌شود.

مسئول بخش سوره مهر الکترونیک حوزه هنری با تاکید بر اینکه کتاب‌های گویا یا صوتی دسته دیگری از آثار را تشکیل می‌دهند بیان کرد: در این بخش هم دو سطح از کتاب‌ها را تعریف کرده‌ایم، نخست کتاب‌هایی که توسط نویسنده قرائت می‌شود مانند «گوشواره اشک» که توسط آقای موسوی گرمارودی ضبط و در دست چاپ و رایت است. کتاب دیگر «نامه‌های کوفی» است که با صدای سعید بیابانکی بخشی برای عاشورا و تاسوعا منتشر شد و بخش دیگر در قالب یک مجموعه بزودی منتشر و رایت خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که این آثار تنها شعر را در بر می‌گیرد یا در بخش نثر هم آثاری را شامل خواهد شد، ابراز داشت: سه اثر در بخش نثر هم در این حوزه آماده شده است، البته این آثار با صدای نویسنده اثر منتشر نخواهند شد بلکه راوی دیگری آن را روایت می‌‌کند.

نادری در ادامه با اشاره به کتاب‌های «دریا خانم»؛ خاطرات آذر علامه زاده همسر شهید رضا جلیلوند، «جای امن گلوله» این آثار را از جمله آثار گویا معرفی کرد.

این مسئول با بیان اینکه این دسته از آثار تا پیش از این صرفا برای روشندلان بود افزود: به مرور با ورود دستگاه‌های هوشمند و افزایش قابلیت‌ها اقشار دیگری هم می‌توانند از این نوع آثار بهره‌مند شوند، این متون به شکل mp3 خواهد بود تا به راحتی به شکل سی دی و یا با دانلود در دسترس و همراه مخاطب باشد. تاکنون 5 کتاب گویا آماده شده و در حال ادامه آن هستیم.

نادری به فصل دیگری از کتاب‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع دیگر کتاب‌های تعاملی است، که با تمرکز به آثار کودک و نوجوان تهیه می شود، این دسته آثار اپلیکیشن‌های موبایلی هستند که روی دستگاه‌های هوشمند نصب می‌شوند و حالت گیم بوک دارند که کودک در حین بازی با محتوا آشنا می‌شود.

وی این دسته از آثار را همراه با موسیقی برای کودک دانست و گفت: مجموعه سه جلدی «دست بزنم به چاقو»، «دست بزنم به کبریت» و «دست بزنم به قلیون» به شکل تعاملی تولید شده که بزودی عرضه می شود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931006000294#sthash.tNKK2lYJ.dpuf